اخبار

لغو عضویت از دریافت ایمیل یک آدرس در جیمیل ، یاهو و..

آیا از دیدن ایمیل های بی محتوا و اسپم(هرزنامه) خسته شده­اید؟  ما به نحوه توقف ورود این هرزنامه ها وروش لغو عضویت و عدم دریافت ایمیل از سوی سایت ها ، تویتر و..  اشاره می کنیم.

مهم نیست چقدر تلاش کنید، امکان مسدود کردن کامل ایمیل های بی محتوا، اسپم یا هرزنامه ها ممکن نیست. با استفاده از فیلتر می توانید آن ها را در فایل اسپم پنهان کنید، اما امکان فیلتر کردن کامل برخی از آن ها وجود ندارد. هیچ تضمینی هم برای حذف آن ها از صندوق ورودی ایمیل نیست، اما راهکارهای پیشنهادی ما از تعداد آن ها کم می کند.

دلایل رایج ورود ایمیل های بی محتوا و روش لغو عضویت (Unsubscribe) برای عدم دریافت ایمیل سایت

برای درک حقیقی و نحوه جلوگیری از ورود هرزنامه یا اسپم ها باید منبع و روش فرستادن آن ها را بشناسید.

یکی از رایج ترین انواع اسپم ها که احتمالاً همه ما تجربه کرده ایم، پیام های تبلیغاتی هستند که وارد ایمیل ما می شوند. اگرچه ایمیل های تبلیغاتی که از سوی شرکت ها فرستاده می شوند آزاردهنده هستند اما اغلب بی ضررند.

اما ایمیل های بی محتوای مضر و مخرب نیز وجود دارند. اغلب آن ها توسط اسپم سازان فرستاده می شوند و نه از سوی شرکت های مشهور. روش های متعددی جهت دستیابی اسپم سازان به ایمیل شما وجود دارد، از جمله این موارد می توان به خرید غیرقانونی لیست آدرس ایمیل هایی که از خدمات اینترنتی استفاده می کنند، اشاره کرد.

نکته: چنانچه اجتناب از انتشار آدرس ایمیلتان در اینترنت که اسپم سازان به راحتی می توانند به آن دست یابند، میسر نیست؛ پس می توانید آدرس ایمیل خود را با استفاده از عکس به جای متن پنهان کنید یا از خدمات آدرس ایمیل یکبار مصرف استفاده نمائید.

همچنانکه پیش از این اشاره شد، پیام های تبلیغاتی در قالب اسپم که از سوی فروشندگان یا شرکت های مشهور فرستاده می شود، بی ضررند. چنانچه همواره پیام های تبلیغاتی بی محتوا را از شرکت های مشهور دریافت می کنید و می خواهید آن را مسدود کنید از راهکارهای زیر پیروی کنید.

نکته: برای اجتناب از دریافت ایمیل های بی محتوا در آینده، گزینه دریافت پیام های تبلیغاتی از شرکت های مشهور که اغلب سایت ها در هنگام ثبت نام ارائه می دهند را غیرفعال سازید.

غیرفعال کردن دریافت ایمیل های بی محتوا و لغو دریافت ایمیل های اشتراکی و جلوگیری از دریافت ایمیل در جیمیل

  1. وارد حساب کاربری ایمیل خود شوید.
  2.  یکی از ایمیل های تبلیغاتی که می خواهید از اشتراک آن خارج شوید را باز کنید.
  3. به انتهای پیام بروید و لینک را از اشتراک خارج کنید تا ارسال پیام های بعدی متوقف شود.

اما اگر خودتان قبلاً اشتراک ارسال پیام به ایمیل را انتخاب نکرده اید، به جای آن فقط کافیست پیام را حذف کنید. حذف لینک، کمکی به شما نخواهد کرد و در این صورت اسپم سازان متوجه می شوند که این آدرس ایمیل معتبر بوده و به فرستادن هرزنامه های بیشتر ترغیب می شوند.

نکته: برخی از سازندگان ایمیل همچون جی میل، دارای گزینه کنسل کردن اشتراک هستند.  که اغلب در جی میل در قسمت سمت راست نام فرستنده قرار دارد.

      4. فقط همین!

ایمیل های بی محتوای مضر تهدیدی برای داده های شخصی و سلامت کامپیوتر شما محسوب می شوند، زیرا یا اطلاعات شخصی را به سرقت می برند و یا با ویرروس به کامپیوتر شما حمله می کنند.

آشنایی با کاربرد و فرق بین BCC و CC در ایمیل رو قبلا گفتیم و اکنون رایج ترین اسپم های مضر عبارتند از:

اسپم های پولی: ایمیل های بی محتوا، کاربران بی گناه ایمیل را ترغیب می کند تا پولی را به حساب اسپم سازان واریز کنند یا اطلاعات مالی شخصی شما را به امید اینکه می خواهند پولی برایتان واریز کنند از شما می گیرند.

ایمیل بی محتوای برنده شدن در قرعه کشی: ایمیلی که به شما اطلاع می دهد در قرعه کشی برنده شده اید، حتی برنده چیزی که هرگز در آن ثبت نام هم نکرده اید. برای دریافت جایزه هم باید وارد یک لینک شده یا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

ایمیل فریب: این ایمیل همچون ایمیلی رسمی از یک شرکت معتبر به نظر می رسد. این ایمیل ها چیزهایی از قبیل آرم شرکت را کپی می کنند تا کاربران را فریب داده و ترغیب به فرستادن اطلاعات شخصی نمایند.

ایمیل هشدار آنتی ویرووس: ایمیل های بی محتوا که درباره هجوم ویرووس ها یا بدافزارها هشدار می دهند و توصیه می کنند تا کامپیوتر خود را اسکن کنید تا کامپیوترتان سالم بماند. زمانی که کاربر تلاش می کند تا به کمکی که از طریق لینک مبهم فرستاده شده رجوع کند، کامپوتر او با هجوم ویرروس ها مواجه می شود یا اسپم سازان به اطلاعات سیستم او دست می یابند.

هنگامی که پای اسپم های مضر در میان باشد، قابلیت فیلتر اسپم ها که از سوی سازندگان ایمیل ارائه می شود موثرترین مانع در برابر ایمیل های بی محتوا یا هرزنامه های نفرت انگیز است.

گاهی فیلتر کننده های اسپم به اندکی کمک احتیاج دارند.

می توان به فیلترها آموزش داد تا نسبت به ایمیل های بی محتوا حساس بوده و اجازه ورود آن ها را به صندوق ورودی ایمیل ندهند و حتی فرستنده را بلاک کنند و در عین حال هرزنامه ها را به صندوق اسپم بفرستند تا کاربر متوجه آن ها باشد.

در اینجا نحوه گزارش این پیام ها به عنوان اسپم و بلاک نمودن فرستنده را برایتان آورده ایم:

  1. وارد حساب کاربری ایمیل خود شوید.
  2. پیامی که می خواهید گزارش بی محتوا بودن آن را ارائه دهید، باز کرده و یا فرستنده را بلاک کنید.
  3. یا روی پیام در صندوق ورودی راست کلیک کنید یا آیکون سه نقطه ایمیل را انتخاب کنید.

توجه: این گام ها بسته به نوع سازندگان ایمیل متفاوتند. به عنوان مثال در Outlook  می توانید راست کلیک کنید؛ در Gmail و Hotmail آیکون سه نقطه را انتخاب کنید.

4. برای نشان دار کردن یک پیام به عنوان ایمیل بی محتوا، گزینه گزارش اسپم را انتخاب کنید، آن را نشان دار کنید یا حتی به عنوان هرزنامه انتخابش نمائید. نام این موارد برحسب سازندگان ایمیل متفاوت است.

5.برای بلاک فرستنده­ی ایمیل بی محتوا یا هر شخصی که ایمیلی ناخواسته برای شما می فرستد، گزینه بلاک فرستنده را انتخاب کنید. در این قسمت نیز نام ها بر اساس سازندگان ایمیل متفاوت هستند.

6.موفق شدید!

دکمه بازگشت به بالا