آموزشیتکنولوژی

انواع تکنولوژی DSL

چند نوع تکنولوژی DSL وجود دارد؟

اگر این سوال در ذهن شما بوجود آمده است که چند مدل تکنولوژی DSL وجود دارد ، باید به شما بگویم که تا به اینجای کار 8 تکنولوژی DSL موجود میباشد که توضیحاتی کوتاه در این رابطه به شما داده میشه با نایت نیوز همراه باشید

ADSL                          

Asymmetric DSL)ADSL) . .درمدل فوق بدليل تفاوت سرعت دريافت و ارسال اطلاعات از واژه ” نامتقارن ” استفاده شده است . ماهيت عمليات انجام شده توسط کاربران اينترنت بگونه ای است که همواره حجم اطلاعات دريافتی بمراتب بيشتر از اطلاعات ارسالی است .

HDSL

High bit-rate DSL)HDSL) . سرعت مدل فوق در حد خطوط T1 است ( 1/5 مگابيت در ثانيه ) .سرعت دريافت و ارسال اطلاعا ت در روش فوق يکسان بوده و به منظور ارائه خدمات نياز به دو خط مجزا نسبت به خط تلفن معمولی موجود است .

ISDL

ISDN DSL)ISDL) . مدل فوق در ابتدا در اختيار کاربران استفاده کننده از ISDN قرار گرفت. ISDL در مقايسه با ساير مدل های DSL دارای پايين ترين سرعت است . سرعت اين خطوط 144 کيلوبيت در ثانيه است ( دو جهت ) .

MSDSL

Multirate Symmetric DSL)MSDSL ) . در مدل فوق سرعت ارسال و دريافت اطلاعات يکسان است . نرخ سرعت انتقال اطلاعات توسط مرکز ارائه دهنده سرويس DSL ، تنظيم می گردد.

RADSL

Rate Adaptive)RADSL) . متداولترين مدل ADSL بوده و اين امکان را به مودم خواهد داد که سرعت برقراری ارتباط را با توجه به عواملی نظير مسافت و کيفيت خط تعيين نمايد.

SDLS

Symmetric DSL)SDLS ) . سرعت ارسال و دريافت اطلاعات يکسان است . در مدل فوق بر خلاف HDSL که از دو خط مجزا استفاده می نمايد ، صرفا” به يک خط نياز خواهد بود.

VDSL

Very high bit-rate)VDSL ) . مدل فوق بصورت “نامتقارن ” بوده و در مسافت های کوتاه بهمراه خطوط مسی تلفن استفاده می گردد.

VoDSL

Voice-over DSL)VoDSL) . يک نوع خاص از IP تلفنی است . در مدل فوق چندين خط تلفن ترکيب و به يک خط تلفن تبديل می شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا