اخبارتکنولوژی

هواوی برآن شده پردازنده های خود را تغییر دهد

هواوی با تراشه‌های جدید کرین 1020 و کرین 820 به رویاروی کوالکام می‌رود

چند روز قبل، کوالکام در جریان همایش سالانه خود در هاوایی از تراشه نسل بعدی خود به نام اسنپدراگون 865 در کنار چیپست های میان رده اسنپدراگون 765 (و 765 جی) رونمایی کرد. البته انتظار نمی رود که این تراشه های جدید تا قبل از سال آینده میلادی در گوشی های هوشمند به کار گرفته شوند. ولی به هر حال، ساخته های جدید کوالکام این روزها سوژه‌ای داغ در دنیای پردازنده های موبایلی محسوب می شوند و همه جا صحبت از قدرت پردازشی اسنپدراگون‌های جدید است. اما این طور که به نظر می رسد، هواوی به زودی و با معرفی تراشه های نسل جدید خود، کوالکام از صدر اخبار پایین خواهد کشید. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در توییتر منتشر شده، تراشه پرچمدار نسل بعدی کرین با نام کرین 1020 (Kirin 1020) معرفی خواهد شد. همچنین گفته می شود که هواوی در حال برنامه ریزی برای عرضه یک پردازنده میان رده جدید به نام کرین 820 (Kirin 820) است تا آن را جایگزین چیپست میان رده فعلی خود (کرین 810) کند.

شخصی که این اطلاعات را فاش کرده، هیچ اشاره‌ای به مشخصات چیپست های جدید هواوی نکرده است و در حال حاضر هیچ چیزی در این باره نمی دانیم. با این حال، به راحتی می توان حدس زد که چیپست جدید از سری کرین با مودم فایو جی ادغام خواهد شد. علاوه بر این، افشاگر اطلاعات اخیر، این موضوع را نیز فاش کرده که کرین 1020 بر پایه فرایند 5 نانومتری تولید شده و از معماری Cortex-A77 برای هسته‌های CPU استفاده می کند. اگر این ادعا صحت داشته باشد، می‌توان گفت عملکرد پردازنده جدید هواوی را در مقایسه با کرین 990 تا 50 درصد بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین به نظر می رسد، کرین 1020 برخلاف کرین 990 فاقد نسخه 4G خواهد بود.

این طور که منبع مذکور فاش کرده، هواوی همچنان به روند رو به رشد خود در زمینه طراحی گوشی های پرچمدار ادامه خواهد داد و سری میت 40 را به عنوان اولین دستگاه های مجهز به کرین 1020 در نیمه دوم سال 2020 روانه بازار خواهد کرد. این یعنی، سری هواوی پی 40 که قرار است سال آینده عرضه شود، همچنان از تراشه کرین 990 فایو جی استفاده خواهد کرد. همانند کرین 820، این تراشه نیز داری نسخه‌ای با مودم فایو جی داخلی است و ممکن است در نوا 7 یا آنر 10 ایکس هم به کار گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا