آموزشیسرگرمی

بهترین باشگاه ها در یوتیوب

حتما تا به حال نام یوتیوب را بارها از دوستان و اطرافیانتان شنیده‌اید. این شبکه‌ی اجتماعی که در حال حاضر عنوان تلویزیون اینترنتی را از آن خود کرده است به سرعت در حال رشد بوده و روزانه صدها هزار نفر به جمع علاقه‌مندان و تماشاگران کانال‌های آن در حوزه‌های گوناگون می‌پیوندند. در این بین اگر شما جزء افرادی هستید که به دلیل مشغله‌ی زیاد کاری و تحصیلی تا به حال به کرات در کلاس‌های ورزشی مختلف ثبت‌نام کرده اما به دلیل عدم انعطاف پذیری زمان تشکیل این کلاس‌ها با برنامه‌ی زندگی شما، هیچ‌وقت نتوانستید به طور منظم در آن‌ها شرکت داشته باشید، کانال‌های ورزشی موجود در یوتیوب می‌توانند به شما کمک کنند تا در کنار حجم کاری زیاد بتوانید سبک زندگی سالمی داشته باشید. در این مقاله‌ قصد داریم تا شما را با بهترین کانال‌های ورزشی یوتیوب در زمینه آموزش تناسب اندام، که زیر نظر افراد متخصص و ماهر اداره می‌شود آشنا کنیم. شما می‌توانید با خیال راحت از درستی حرکات انجام شده توسط مربیان این کانال‌ها اطمینان حاصل کنید .

1-   Fitness Blender

این کانال توسط یک زوج ورزشکار به نام‌های Daniel و Kelli ساخته شده و اداره می‌شود. این زوج ورزشکار تا به حال طیف گسترده‌ای از ویدیوهای ورزشی در سبک‌های مختلف را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشته و توانسته‌اند بیش از 4 میلیون دنبال‌کننده را از آن خود کنند. جالب است بدانید ارزش این کانال ورزشی در حال حاضر سه میلیون دلار تخمین زده شده و شما به راحتی می‌توانید با کمی جست‌وجو در میان صدها ویدیوی آموزشی در حوزه‌ی تغذیه و حرکات ورزشی در هر مکان و ساعتی از شبانه روز، به انجام تمرینات ورزشی آموزش داده شده توسط این دو مربی شخصی بپردازید.

2-    BeFit

برخلاف Fitness Blender این کانال ورزشی به طور تخصصی تمرکز خود را روی تمرینات با شدت چربی‌سوزی بالا گذاشته و به بینندگان خود تضمین ویدیوهای ورزشی با کیفیت بالا را می‌دهد تا بتوانند به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنند. این کانال ورزشی در حال حاضر جمعی از مربیان با تجربه و متخصص را گرد هم آورده و به مخاطب این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت بین ویدیوهای آموزشی متفاوت مربیان خود، بهترین انتخاب را داشته باشند.

3-     Blogilates

کانال ورزشی Blogilates توسط Cassey Ho راه‌اندازی شده و در حال حاضر نزدیک به 5 میلیون دنبال‌کننده دارد. همچنین این مربی فعال تا به این لحظه 690 ویدیوی آموزشی در این کانال آپلود کرده است که به صورت اختصاصی برای تناسب اندام در نواحی مختلف بدن طراحی شده‌ است. همچنین جالب است بدانید حرکات POP Pilates توسط این مربی طراحی و ابداع شده و در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد.

4-    Tone it up

یکی دیگر از کانال‌های پربازدید و محبوب ورزشی در یوتیوب، Tone it up بوده که توسط دو مربی پرانرژی به نام‌های Katrina Hodson و Karena Dawn اداره می‌شود. حرکات ورزشی آموزش داده شده در این ویدیوها به قدری جذاب هستند که مطمئنا انگیزه‌یتان را برای انجام تمرینات ورزشی به صورت مداوم بیشتر خواهد کرد. در این کانال بیشتر به انجام تمرینات تناسب اندام بانوان پرداخته شده و تاکنون توانسته بیش از 700 هزار دنبال‌ کننده را از آن خود کند.

5-    XHIT Daily

اگر شما هم جزء طرفداران تمرینات چربی‌سوز با شدت بالا هستید و همچنین قصد دارید تا قبل از عید به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنید این کانال یوتیوبی قطعا مناسب شماست! تمرینات متنوع و مربیان کاربلد و ماهری که در XHIT Daily گردهم آمده‌اند با آموزش حرکات ورزشی به صورت اصولی در تمام سطوح به شما این امکان را می‌دهند تا از شر چربی‌های اضافی در قسمت‌های مختلف بدن خود رها شده و هرچه زودتر به اندام رویاییتان برسید.

6- Yoga With Adriene

این روزها احتمالا در هر جایی حرف از تمرینات یوگا و تاثیرات فوق‌العاده‌ی آن روی جسم و روح می‌شنوید. تمرینات این کانال نیز به صورت تخصصی روی حرکات یوگا تمرکز داشته و با انجام آن نه تنها می‌توانید چربی‌سوزی داشته باشید بلکه ذهن و روحتان را نیز بعد از یک روز پرمشغله‌ی کاری آرام خواهید کرد. تمرینات موجود در این شبکه‌ی ورزشی بسیار متنوع بوده و توانسته علاقه‌مندان به یوگا را گردهم بیاورد.

7- PopSugar Fitness

اضافه وزن یکی از مواردی است که اکثر افراد در طول زندگی با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند! اگر قصد دارید از همین حالا سبک زندگیتان را تغییر داده و به انجام تمرینات ورزشی به منظور کاهش وزن، به صورت روزانه بپردازید، این کانال شما را همراهی خواهد کرد. تمرکز و هدف اصلی این شبکه کاهش وزن برای مخاطبین بوده و به همین منظور نیز تمرینات ورزشی و گام به گام تا تناسب اندام را برای شما در قالب ویدیو تهیه کرده تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند به راحتی در منزل در هر ساعتی وزن کم کنند.

8-  Jessica SmithTV

این مربی حرفه‌ای با توصیه‌ها و تمرینات ورزشی خود به صورت تخصصی برای افرادی که مدت‌هاست به انجام ورزش می‌پردازند تولید محتوا می‌کند. ورزشکاران حرفه‌ای به خوبی می‌توانند از محتویات این شبکه‌‌ی یوتیوب نهایت استفاده را ببرند.

9- ScottHermanFitness

در حال حاضر مخاطبین این شبکه‌ی یوتیوب نزدیک به دو میلیون نفر بوده و هدف آن تقویت عضله، از بین بردن چربی و افزایش قدرت و استقامت بدن شما می‌باشد.

10- HASfit

با برنامه‌های ورزشی 30 الی 90 روزه‌ی این کانال شما می‌توانید به هر هدف ورزشی‌ای که دارید به سادگی دست پیدا کنید. نکته‌ی جالب توجه در مورد شبکه‌ی HASfit این است که برای تمام افرد از سطح مبتدی تا حرفه‌ای برنامه‌ی تمرینی دارد و با انجام روتین‌های ورزشی آن به صورت کاملا رایگان می‌توانید به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنید. در حال حاضر این کانال نزدیک به یک میلیون دنبال‌کننده دارد و توانسته در لیست امروز دیجی‌رو رتبه‌ی ده‌ام را از آن خود کند.

چگونه از میان کانال‌های ورزشی یوتیوب بهترین را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ دادن به این سؤال، به اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشیم این است که هدفمان از ورزش کردن چیست؟ اگر فقط برای متناسب ماندن و اندام ایده‌آل ورزش می‌کنید باید به خاطر داشته باشید که به صورت کاملا منظم به انجام تمرینات ورزشی بپردازید. ثبت نام در باشگاه‌های ورزشی اغلب ممکن است با بودجه‌ی شما سازگاری نداشته باشد و همین‌طور برنامه‌ی روزانه‌ی شما باید به قدری خالی باشد که بتوانید هر روز در ساعات معین در باشگاه حضور داشته باشید. اگر این دو، دلیلی هستند که از رفتن به باشگاه امتناع می‌کنید، پس یوتیوب بهترین گزینه‌ی ممکن در حال حاضر برای شما می‌باشد. در این بین ممکن است در هنگام انتخاب کانال یوتیوب ورزشی مناسبتان کمی گیج شوید، یوتیوب به صورت پیوسته در حال گسترش است و روزانه کانال‌های ورزشی بسیار زیادی به آن اضافه می‌شود به همین دلیل هم ممکن است انتخاب از میان حجم تنوع بسیار بالای آن برایتان کمی طاقت‌فرسا و گیج‌کننده باشد؛ در این صورت ما اینجاییم که به شما کمک کنیم!

  • هدف از ورزش مهمترین و اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید

بدن و نیاز هر فرد از دیگری متفاوت است به همین علت هم نیاز است قبل از این‌که هر برنامه‌ی ورزشی را دنبال کنید ابتدا نیاز و خواسته‌ی خود را از انجام آن تعیین و مشخص کنید. آیا هدفتان این است که چند کیلو به وزنتان اضافه کنید؟ یا به طور کل می‌خواهید ارتقاء سطح تناسب داشته باشید؟ هدف نهایی شما داشتن بدن بدون چربی اضافیست یا می‌خواهید در نتیجه سیکس پک داشته باشید؟ این سئوالات اولیه را قبل از باز کردن صفحه‌ی یوتیوب حتما از خودتان بپرسید و پاسخ آن را یادداشت کنید تا با ذهن بازتری به دنبال برنامه‌ی ورزشی مورد دلخواهتان بروید.

شاید فکر کنید که پاسخ به سئوالات بالا خیلی هم حائز اهمیت نیستند اما باید بدانید که هر کدام از کانال‌های یوتیوب بیشتر روی یک یا دو موضوع خاص متمرکز شده‌اند. برای مثال کانال Bogilates بیشتر روی انرژی مثبت و تناسب کلی بدن شما تمرکز دارد. Strength Camp به صورت تخصصی روی تمرینات ورزشی با شدت بالا کار می‌کند به همین علت هم اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته و به بهبود کیفیت زندگی خود بپردازید به شما توصیه می‌کنیم از کانال Blogilates برای انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

  • از نظر ورزشی در چه سطحی قرار دارید؟ مبتدی یا حرفه‌ای؟

انجام تمرینات ورزشی برای ارتقاء سطح تناسب بدنتان یک امر ضروریست اما با این حال باید توجه داشت که عدم آگاهی از سطح قدرت و ضعف بدنتان تا چه اندازه می‌تواند می‌تواند منجر به آسیب‌های طولانی مدت و یا حتی بعضا جبران ناپذیر شود. اگر تا به امروز فعالیت بدنی خاصی نداشته‌اید کانال BeFit انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود پس بهتر است از بین FitnessBlender یا XhitDaily یک کانال را انتخاب کنید. اما اگر سبک زندگی فعال و ورزشی‌اش داشتید ScottHermanFitness به شما کمک می‌کند تا سیکس پک دلخواه خود را بالاخره بسازید.

  • تجهیزات فراموش نشود!

اگرچه که اکثر این کانال‌ها حاوی تمرینات ورزشی بدون تجهیزات خاص هستند اما در این بین ممکن است شما علاقه‌مند به انجام تمرینات ورزشی با وزنه باشید که در این صورت حتما باید آن‌ها را نیز در لیست موارد موردنیازتان قرار دهید.

  • از متخصصین در این حوزه کمک بگیرید

از آن‌‌جایی که تمامی افراد می‌توانند در یوتیوب به تولید محتوا بپردازند، در این بین افرادی نیز هستند که بدون داشتن تخصص و مهارت لازم برای مربی‌گری به آموزش حرکات مختلف می‌پردازند، در هنگام انتخاب کانال ورزشی مورد نظر حتما توجه داشته باشید که توسط یک مربی ورزش تولید محتوا کند در غیر این صورت انجام تمرینات آن ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

حالا زمان آن رسیده که بهترین کانال ورزشی در یوتیوب را با توجه به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا