آموزشی

تعمیر آیفون XR اپل | تعمیرات گوشی آیفون ایکس آر

آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR) به عنوان نسخه ارزان قیمت تر سری آیفون های اپل در سال 2018 در کنار دو آیفون XS و XS Max معرفی شد. این گوشی از ظرافت ساخت بالایی برخوردار است و به همین جهت باید در تعمیرات آن نهایت دقت به عمل آید. با خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید تعمیر آیفون XR (تعمیرات گوشی آیفون ایکس آر) را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهید. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با جزئیات این موضوع صحبت خواهیم کرد. با موبایل کمک همراه باشید.

رایج ترین تعمیرات گوشی آیفون ایکس آر اپل | تعمیر آیفون XR

عموما برخی از تعمیرات در مدل های مختلف گوشی ها نسبت به تعمیرات دیگر رایج تر هستند و آیفون ایکس آر اپل هم از این قاعده مستثنا نیست. در این بخش می‌خواهیم مروری بر چند مورد از رایج ترین تعمیر آیفون XR اپل داشته باشیم و نکاتی که باید در انجام هر یک از این تعمیرات به آن ها دقت شود را برایتان بیان کنیم.

تعویض ال سی دی iPhone XR

تعویض ال سی دی تقریبا مهم ترین و رایج ترین تعمیری است که در آیفون ایکس آر اپل شاهد بکارگیری آن هستیم. این تعمیر را می‌توان پرهزینه‌ترین تعمیر این اسمارتفون هم محسوب کرد. در تعویض ال سی دی iPhone XR، همانطور که از نامش مشخص است، تاچ و LCD دستگاه به طور کامل تعویض می‌شوند. مهم ترین نکته‌ای که در انجام این تعمیر باید به آن دقت کرد مربوط به اورجینال بودن ال سی دی جدیدی می‌شود که در گوشی نصب خواهد شد.

متاسفانه در بازار آزاد خیلی از تعمیرکاران از ال سی دی های بی‌کیفیت و غیر اورجینال در گوشی متقاضیان استفاده می‌کنند و حتی دیده شده برخی تعمیرکاران سودجو این قطعات را به جای LCD اورجینال در گوشی متقاضی نصب کرده‌اند. بنابراین اگر به هر دلیل ال سی دی آیفون شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد، به هیچ وجه نباید به سرویس هر تعمیرکاری اعتماد کنید و فقط از خدمات مراکزی استفاده به عمل آورید که در ازای تعویض LCD ضمانت ارائه می‌کنند.

تعویض باتری آیفون ایکس آر

تعویض باتری از آن دسته تعمیراتی است که انجام آن اجتناب ناپذیر خواهد بود. متاسفانه ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری به گونه‌ایست که با گذشت زمان و قرارگیری در سیکل های شارژ، بخشی اصلی خود را از دست می‌دهند و با کاهش قدرت شارژدهی مواجه خواهند شد. آیفون ایکس آر هم با توجه به اینکه از یک باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد همین شرایط را دارد و عموما بهتر است بعد از 1 الی 2 سال تعویض باتری آیفون ایکس آر اپل انجام گیرد. نکته مهم در انجام این تعمیر مربوط به اورجینال و با کیفیت بودن باتری می‌شود که به عنوان باتری جدید در گوشی نصب خواهد شد.

متاسفانه باتری قطعه‌ای است که کاربر به راحتی نمی‌تواند از اورجینال یا غیر اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کند و به همین سبب به گزینه خوبی برای سوء استفاده برخی از تعمیرکاران تبدیل شده و دیده می‌شود که تعمیرکاران سودجو در برخی مواقع با دریافت هزینه نصب باتری اورجینال و اصل از مشتری، یک باتری تقلبی و ارزان قیمت را در گوشی وی نصب می‌کنند و بدین ترتیب سود بیشتری را کسب خواهند کرد. به همین جهت سعی کنید برای تعمیر آیفون XR و تعویض باتری آن حتما از سویس مراکز نمایندگی اپل استفاده کنید که اورجینال بودن باتری تعویض شده را رسما ضمانت می‌کنند.

تعویض گلس شکسته iPhone XR

شاید برایتان این سوال به وجود آید که منظور از تعویض گلس شکسته ال سی دی آیفون چیست و این تعمیر چه تفاوتی در مقایسه با تعویض LCD دارد؟ تعویض گلس شکسته iPhone XR زمانی انجام می‌شود که در اثر ضربه یا فشاری که به صفحه نمایش گوشی وارد شده شکستگی و ترک هایی بر روی آن نمایان گردد اما با این حال ال سی دی و تاچ گوشی بدون مشکل کار کنند! در اینگونه مواقع شیشه‌ محافظی که روی صفحه نمایش یا همان LCD گوشی پرس شده شکسته است و با تعویض این شیشه مشکل برطرف می‌شود. بنابراین نیازی به تعویض کامل تاچ ال سی دی وجود ندارد.

نکته بسیار مهمی که باید در انجام این تعمیر به آن دقت کرد مربوط به تجهیزاتی می‌شود که توسط تعمیرکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه تعویض گلس از تعمیرات تخصصی آیفون های اپل است باید در انجام آن از لوازم و تجهیزات خاصی استفاده شود تا نتیجه تعمیر رضایت بخش باشد. عموما تجهیزاتی که مورد تایید شرکت اپل باشند فقط در نمایندگی های رسمی این شرکت موجود هستند.

دکمه بازگشت به بالا