اخبار

هدفون

هدفون (به انگلیسی:headphone)یا دو گوشی،یک دستگاه خروجی است که از دو بلند گوی کوچک که بر روی گوش کاربر قرار میگیرد تشکیل شده است و از طرفی به یک مولد صوت مثلا تقویت کننده صدا رادیو یا پخش کننده دیسک فشرده متصل می شود. و نام های دیگری که برای این وسیله استفاده میشود sterophones و هدست است یا به انواعی که درون گوش قرار میگیرند ایر فون earphone نیز اطلاق میشود. در مخابرات به مجموع که مثلا در تلفن برای یک ارتباط دو طرفه استفاده میشوند،هدست گفته میشود.

هدفون ها در چند حالت موجود اند؟

از لحاظ فیزیکی هدفون ها در چند حالت موجود اند. هدفون های روی گوشی، دور گوشی،تو گوشی یا ایر فون ، هدست ،گیره ای ،پشت گردن و هندز فری. از لحاظ ارتباطی نیز دو نوع هدفون سیمی و هدفون بی سیم تولید میشود.

هدفون های بیسیم از چه سالی وارد بازار شد؟

این هدفون ها در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار بدون سیم روانه بازار شدند که مدل های مختلفی از آن را هم اکنون با کیفیت های مختلفی در بازار مشاهده میکنید. جدیدترین آن ها ایرپادها ی اپل است که با گوشی سازگار بوده و نیازی به سبک ندارند.

برند های معروف هدفون بی سیم

۱-برند akg

۲-برند sony

۳-برند pioneer

akg وpioneer هدفون های ممتاز برای بهترین ها و دی جی ها تولید میکنند و قیمت را نیز متعادل نگه میدارند و به خاطر یک لیبل “استودیو”۱۰۰دلار روی قیمت نمیکشند.

میماند سونی . سونی عملکرد متفتوت وقابل تحسینی داشته و همه کاربران را در نظر گرفته است. این شرکت هدفون هایی در قیمت ها و رنگ ها و کاربرد های مختلف تولید کرده تا همه کاربران را پوشش دهد.

دو مورد از برند های مطرح هدست گیمینگاز

۱-هدست پلی استیشن ۴ استرو پروداکتس مدل a40+mixamp proبهترین هدست گیمینگ برای ps4

هدست پلی استیشن ۴ استرو پروداکتس مدل A40+Mixamp pro بسیار با دوام است و گیمرا را در حین استفاده طولانی خسته نمیکند.a40+mixamp pro یک هدست پشت باز است که با جمع شدن مییکروفون تبدیل به یک هدست پشت بسته میشود. از مهم ترین ویژگی این هدست میتوان به قابلیت تنظیم بلندی صدا اشره کرد.

مبدا برند: تایلند _ رابط:جک ۳/۵ میلیمتری _باتری ندارد _مناسب برای انجام بازی های ویدیویی-چت حین بازی های چند نفره __ میکروفون: میکرفون بوم تک جهت __ طول کابل ۱متر __سایر مشخصات دارای امپلیفایر (فقط مخصوص ایکس باکس وان)

۲-هدفون مخصوص بازی لاجیتک مدل G635 بهترین هدست گیمینگ مخصوص ایکس باکس وان

لاجیتک نام یک شرکت سوئیسی فعال در زمینه ساخت لوارم جانبی رایانه از جمله صفحه کلید هدست وب کم ودسته بازی است. این شرکت بعد از خرید کمپانی آمریکایی آلتیمیت ایرز شروع به تولید اسپیکر های بلوتوث و هدفون های حرفه ای کرد

از مهم ترین ویژگی های هدفون مخصوص بازی لاجیتک مدل g635 میتوان به قابلیت تنظیم به وسیله نرم افزار logitech gaming software، پشتیبانی از nintendo ,pc,play station4 وxbox one،قابلیت جداسازی کاپ ها به منظور شستشو، قابلیت شخصی سازی lightsync و درایو pro-g اشاره کرد.

اطلاعات هدفون مخصوص بازی لاجیتک مدل G635

مبدا برند سوئیس__ نوع اتصال باسیم __ رابط جک ۳/۵ میلیمتری __ نوع گوشی دو گوشی __ مناسب برای گیمینگ __ میکروفون دارد__ طول کابل۱/۵ متر __ سایر مشخصات دارای DTS Headphone:x2

طراحی پشت باز یا پشت بسته در هدفون دی جی

یک دی جی برای تمرکز بر روی کار خود نباید هیچ گونه صدای مزاحمی بشنود تا بتواند بر روی اهنگ خود تمرکز کند از این رو هدفون هایی برای دی جی مناسب تر است.

به خصوص اگر دی جی کلاب باشید و صداهای متفرقه در محیط بسیار زیاد باشد علاوه بر این هدفون هایی که به صورت پشت بسته طراحی شده اند میزان باس صدا را نیز قوی تر تولید میکنند یکی از هدفون های دی جی هدفون pioneer اشاره کرد که مشخصات فنی ان به شرح ذیل است

هدفون دی جی پاییونر pioneer dj hd j-500-k مشخصات فنی

نوع هدفون fully-enclosed dynamic head phone __ سایز درایو ۴۰mmdo mtype__ پاسخ فرکانس ۵hz-28khz__ امپدانس ۴۵ اهم __ حساسیت ۱۰۵db__طول کابل ۱/۲متر __ نوع فیش اتصال ۶/۳mm3p plug adapter

صدای استریو چیست؟

صدای چند اوا یا صدای استریو به انگلیسی(stereo sound) از شیوه های باز تولید صدا است که برای شنونده توهمی از ژرف نمایی شنیداری ایجاد میکند این کار معمولا با استفاده از دو یا چند کانال صوتی مستقل از طریق پیکر بندی دو یا چند بلند گو (یا عدفون چند اوا) در چنین مسیری به دست می اید به نحوی که به نظر میرسدصدا از جهات مختلف می اید و شنونده به صورت چند بعدی میشنود. پس صدای استریو همانگونه که شامل صداهای دوسویه با دو بلند گو یا دو کانال میشد ، صداهای چهارگانه (کوادرافونیک) و صدای فرا گیر(ساراند) را نیز در بر میگیرد ودر برار صدای مونو قرار میگیرد که صدا تنها از یک نقطه پخش میشود یا صدای تمام صوتی یکسان است.

استریو برای اولین بار در سالن اوپرا پاریس در سال ۱۸۸۱ استفاده شد و در سال ۱۸۹۰ در فرانسه تجاری سازی شد.

چهار صدایی چست؟

چهار صدایی یا تتراد به انگلیسی(tetrad) مجموعه ای از چهار نت در تئوری موسیقی است. چهار صدایی هنگامی است که این چهار نت با بیشتر از یک تیرس تشکیل میشوند.

صدای فراگیر چیست؟

صدای فرا گیر یا صدای ساراند به انگلیسی( surround sound) دالبی ساراند -دالبی پرولوجیک – فناوری استفاده از بیش از پنج بلندگو برای شنیدن یک صدا (معمولا فیلم سینمایی) که از طریق صدا گذاری بیشتر قابل انجام است نام های ۵/۱-۶/۱-۷/۱ تکمیل کننده صدای استریو سناخته میشود

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا