اخبار

هواوی پی 40 با زوم 10 برابری می آید

به نظر می‌رسد که اوایل سال 2020 شاهد رقابت جذاب دو شرکت هواوی و سامسونگ در دنیای گوشی‌های همراه خواهیم بود. شرکت هواوی با دو گوشی پی 40 و پی 40 پرو به جنگ با سری گلکسی اس 11 سامسونگ می‌رود. گوشی‌های هر دو شرکت در قسمت پشت بدنه شبیه به هم و کوچکتر از قبل هستند. اما از نظر مشخصات دوربین چطور؟ با دیجی رو همراه باشید.

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اس 11 به لنز تله فوتوی پریسکوپی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری مجهز می‌شود و اکنون تحلیلگر مشهور مینگ چی کو که معمولاً خبرها و گزارشات مربوط به گوشی‌های اپل را پوشش می‌دهد تصویری از آنچه که از پی 40 پرو می‌توانیم انتظار داشته باشیم را به ما ارائه می‌دهد.

به گفته‌ی او، هواوی پی 40 پرو قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری خواهد داشت. این امر ظاهرا با استفاده از یک منشور و دو آینه در دوربین ممکن شده و این در حالی که است در پی 30 پرو فقط یک منشور برای لنزهای بزرگنمایی لحاظ شده بود. بد نیست بدانید که این قابلیت بزرگنمایی یک زاویه دید گسترده‌تر را به همراه خواهد داشت و به عکس‌هایی با بزرگنمایی 10 برابری و رزولوشن 8 مگاپیکسل منتهی خواهد شد. بنا بر این گزارش، این لنز گشودگی دیافراگم f/4.0 دارد.

از طرف دیگر، مدل هواوی پی 40 نیز به یک لنز تله فوتو پریسکوپ مجهز می‌باشد با این تفاوت که قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری دارد. اگرچه میزان بزرگنمایی این گوشی با گلکسی اس 11 برابر است اما وقتی صحبت از وضوح تصویر عکس‌های زوم شده این دو گوشی به میان می‌آید، دستگاه‌های سامسونگ به دلیل رزولوشن بسیار بالاتر گوی سبقت را از هواوی می‌گیرند.

منبع :GSMArena

دکمه بازگشت به بالا