اخبار

نگرانی کنگره آمریکا در رابطه با هوش مصنوعی

نرم افزار ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است، باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی در مورد خطرات هوش مصنوعی در جهان شده است. در یک جلسه با اعضای کنگره فدرال آمریکا، سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، هشدار داد که اگر این فناوری به طرز نادرستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند عواقب جدی برای جهان داشته باشد.

آلتمن در جلسه کنگره تأکید کرد: “ما می‌فهمیم که افراد نگران هستند که چگونه هوش مصنوعی ممکن است زندگی ما را تغییر دهد. همچنین، ما همینگونه هستیم. اما باور داریم که باید با همکاری در شناسایی و مدیریت محدودیت‌های ممکن، بتوانیم از مزایای بزرگ آن بهره‌برداری کنیم.”

در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار شبکه ABC News، آلتمن از خطرات احتمالی هوش مصنوعی حرف زد و اعتراف کرد که از نوع فناوری‌هایی که شرکت خود در حال توسعه آن است، “یکمی ترسیده” است. با این حال، آلتمن افزود که هوش مصنوعی می‌تواند همچنان “بزرگترین فناوری تاکنون توسعه یافته توسط بشر” باشد.

در پادکست Start Here، براد میلک با توماس گرمین، خبرنگار فناوری گیزمودو، درباره شهادت آلتمن در کنگره و بررسی خطرات و چالش‌های احتمالی در ارائه و اجرای مقررات مرتبط با هوش مصنوعی به صحبت می‌پردازد.

دکمه بازگشت به بالا