سرگرمی

گزارش فروش دستبند‌های هوشمند در سه ماهه سوم 2019؛ شیائومی همچنان در صدر

اوایل این هفته، IDC گزارش داد که اپل در سه ماه گذشته در صنعت پوشیدنی‌های هوشمند به ویژه در بخش گجت‌های شنیداری و به لطف محبوبیت روزافزون ایرپاد، بیشترین سهم از این بازار را به خود اختصاص داده است. اما امروز گزارش جدیدی از سایت Canalys ارائه شده که صرفاً روی بخش دستبندهای هوشمند از جمله فروش دستبند سلامتی هوشمند، ساعتهای هوشمند و دستبندهای ردیاب سلامتی تمرکز دارد.

طبق این گزارش، شیائومی در سه ماهه سوم سال 2019، بیشترین میزان عرضه دستبندهای پوشیدنی را در این گروه در جهان تجربه کرده و با فروش 12.2 میلیون دستگاه و رشد 74.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد سهم بازار را در اختیار گرفته است. رشد شیائومی به “عملکرد داخلی قوی و گسترش فروش در خارج از کشور” نسبت داده شد. اپل با تصاحب 15 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفته و 60 درصد فروش آن ناشی از محبوبیت و فروش خوب اپل واچ سری 5 بوده است.

هواوی با عرضه 5.9 میلیون واحدی و بدست آوردن 13 درصد سهم بازار در رده سوم قرار گرفت و به لطف افزایش فروش در چین ، 243 درصد رشد نسبت به همین مدت در سال گذشته را تجربه کرد. 8 درصد سهم بازار نیز به فیت بیت تعلق دارد. فیت بیت تنها شرکت فروشنده این لیست است که در مقایسه با سال گذشته رشد زیادی به خود ندیده است. سامسونگ با کسب 6 درصد از سهم بازار به رتبه پنجم اکتفا کرد. فروش سامسونگ در آسیا به لطف دستبند سلامتی گلکسی فیت پایین رده افزایش یافته است.

در قاره آمریکا ، اپل تقاضا برای سری 5 به روزرسانی شده خود را بهتر پیش بینی کرد و در مقایسه با اپل واچ سری 4، 3.5 برابر واحد بیشتری را ظرف سه ماه پس از معرفی آن به فروش رساند. علاوه بر این، اپل واچ سری 3 ارزان تر شده و به همین خاطر، میزان فروش این دستبند پوشیدنی هم در این سه ماه افزایش یافت.

در آسیا و اقیانوسیه (از جمله چین)، فیت بیت و سامسونگ فروش دستبندهای سلامتی کم هزینه را آغاز کردند. در بخش EMEA (اروپا و خاورمیانه)، عرضه گسترده دستبندهای سلامتی کم هزینه شیائومی به اروپا باعث افزایش فروش آن شد.

در نهایت باید اشاره کنیم که در چین بازار شیائومی تا 60 درصد رشد داشته است. با این وجود، هواوی به لطف 290 درصد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تلاش است به به رقیب خود نزدیک‌تر ‌شود. بیشتر رشد هواوی به دلیل عرضه مجموغه دستبندهای پایین رده  برای رونق فروش گوشی های هوشمند خود حاصل شده است. “هواوی برای حفظ سرعت رشد خود در عرضه واچ جی تی با چالش های زیادی روبرو خواهد شد زیرا باید ویژگی های جدید و قابلیت‌های کاربردی قوی تری را برای ارتقای آن در درازمدت در نظر بگیرد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا